Der er en nyere version tilgængelig af denne online guide

Drupal modulet passer til din SuperSaaS booking kalender

SuperSaaS (Super Software As A Service) er et fleksibelt online booking system, der passer til uendelig mange ting. Denne side forklarer, hvordan du integrerer dit online booking system på din Drupal hjemmeside. For at kunne bruge dette booking software, opretter du først en SuperSaaS konto, hvis du ikke allerede har en administrator konto. Du er velkommen til at starte med den gratis version.

Brug af Drupal login navn til din SuperSaaS kalender

Drupal booking modulet viser en "Book nu" knap som får dine brugere til automatisk at logge ind på din online kalender, ved at bruge deres Drupal brugernavn. Du bør bruge dette link, hvis du ikke bruger Drupal registreringssystemet på din hjemmeside: kalender integration.

Drupal knappen, der bliver genereret via dette modul, sørger for at brugerinformation bliver videresendt til SuperSaaS. Derefter oprettes brugeren i SuperSaaS databasen, eller der sker en opdatering af SuperSaaS databasen. Derved undgår dine brugere at lave 2 logins, dvs 1 login til dit SuperSaaS booking system og 1 login til din Drupal hjemmeside.

Installation og opsætning af Drupal modulet

  1. Installering af Drupal 7 modulet. I din Drupal administrationsmenu klikker du på "Moduler" og klikker dernæst på "+ Installering af nyt modul". I boksen "Installer fra en URL" indsætter du "http://cdn.supersaas.net/plugins/supersaas_drupal72a.zip" og klikker på "Installer" knappen. På "Modul" siden afkrydser du boksen ved siden af modulnavnet for at tilslutte modulet og klikker på "Gem konfiguration". Herefter klikker du på "Konfiguration" ved siden af modulnavnet for at færdiggøre opsætningen.

    Installering af Drupal 6 modulet. Først downloader du Drupal 6 modulet. Udpak modulet og upload modulet til din Drupal hjemmeside ind i kartoteket "sites/all/modules". På din administrator side vælger du "Administrer" → "Sideopsætning" → "Moduler", afkrydser boksen ved siden at modulet for at tilslutte det, og klikker på "Gem konfiguration". Herefter går du til "Administrer" → "Website konfiguration" → "SuperSaaS Opsætning" for at opsætte Drupal modulet. Tilslut Drupal modulet
  2. Opsætning af Drupal modulet. Gå til "Administrer" → "Website konfiguration" → "SuperSaaS opsætning" og udfyld de ønskede data:
    • SuperSaaS kontonavn. Dette er dit kontonavn, ikke din e-mail adresse
    • SuperSaaS adgangskode. Dette er dit password som administratoren bruger for at logge ind på SuperSaaS administrator kontoen
    • Kalendernavn eller URL. Du kan enten indsætte dit kalendernavn eller den fulde URL (internet adresse), hvis du ønsker at tilføje specifikke parametre for at lede dine brugere til af se en bestemt oversigt
    • Knap udseende. En standard knap vil blive brugt, hvis du ikke ændrer opsætningen. Alternativt kan du indsætte en URL såsom "http://cdn.supersaas.net/book_now.png"
    • Skræddersy dit domæne. Hvis du har lavet et skræddersyet domæne, der skal pege på din online booking kalender, da kan du indsætte det her
    Drupal modul opsætning
  3. Synliggør knappen. Gå til "Website opsætning" → "Område" og træk dit "SuperSaaS Login" til den position du ønsker. Du kan klikke på 'Konfigurer' for at lave flere ændringer såsom titlen henholdsvis siderne, hvor knappen skal vises.

Ændring af SuperSaaS opsætning til Drupal software

Det er din Drupal brugerdatabase der styrer, hvilket betyder, at ændringer i brugerinformationerne på din Drupal hjemmeside vil have større vægt end brugerdata fra SuperSaaS, men ikke modsat. Det anbefales derfor, at du ikke lader dine brugere ændre i deres brugerdata i dit online booking software, da det kun vil skabe forvirring. Lad og tage et eksempel. Hvis en bruger kunne ændre adgangskode i SuperSaaS ville denne bruger sikkert ikke opdage at hans Drupal adgangskode ikke er ændret. Derfor anbefales det at lave følgende ændringer på din SuperSaaS administrator konto:

Dernæst skal du lige sikre dig, at Drupal databasefelterne stemmer helt overens med din brugerdatabase i SuperSaaS (Super Software As A Service). Via "Adgang kontrol" siden laver du følgende ændringer:

Prøv nu knapperne på din Drupal hjemmeside. Venligst vær opmærksom på, at knapperne kun vises, når dine brugere er logget ind på din Drupal hjemmeside. Som administrator er du nødt til at logge ind via din SuperSaaS hjemmeside. Så prøv først dit booking system som almindelig bruger, hvor du ikke er logget ind som administrator. Hvis du vil definere nogle "super brugere" til dit online booking software, skal du lige sikre dig, at du mindst har været logget ind én gang, hvor du har brugt knappen, før du definere nye roller via "Bruger administration" siden.