Support
Guides til dig

Generel opsætning

På kontoniveau kan du tilpasse dine kontoindstillinger ved at ændre standardformatet for dato og klokkeslæt, vælge en tidszone og indstille et standardsprog. Derudover kan du ændre det udtryk, der bruges til at henvise til dine brugere, såsom at ændre det til “studerende”, så det bedre passer til dine præferencer (eksempelvis “klienter”).

I denne artikel vil du lære om:

Regionale fordele

Hvis du gerne vil ændre den regionale opsætning, kan du gøre dette via Layout opsætning. Her kan du vælge tids- og datoformat, som anvendes i dit bookingsystem. Derud over kan du specificere hvilken dag, som skal være den første dag i ugen. I nogle lande betragtes eksempelvis søndag som den første dag i ugen og i andre lande er det mandag.

Hvis du vælger “Lørdag” som den første dag i ugen, vil den venstre kolonne i ugevisningen være lørdag i stedet for den regionale standard.

Under Regionale muligheder kan du også ændre standardsproget og land, hvis du ønsker det. Tidszonen er fastsat i forhold til det land, som du har valgt. I det tilfælde, hvor dine kunder er spredt ud over hele verden, kan du konfigurere bookingsystemet til at vise tiderne i dine kunders egen tidszone. Imidlertid vil kalenderen blive vist for den tidszone som er standard for din online kalender, og derfor vil dine kunders bookingtider vil blive vist i to tidszoner.

Support i tidszoner

For at lave opsætningen for tidszoner skal du sikre dig, at basis tidszonen er indstillet korrekt på din SuperSaaS konto. Den valgte tidszone gælder for alle tider, der vises til administratorer og brugere, der ikke er logget ind. Hvis du markerer indstillingen Tillad brugere at vise tiden i deres egen tidszone, vil hver bruger ved tilmelding se en ekstra indstilling for tidszone. Eksisterende brugere kan ændre deres tidszone med linket Dine indstillinger i øverste højre hjørne af siden, hvor tidsbestillingen sker. En detaljeret forklaring kan findes på siden support af flere tidszoner.

Basis tidszone
Valg af tidszone
Venligst bemærk, at tiderne i din online kalender altid vises i din basis tidszone. Flere tidszoner vises kun i det øjeblik, at dine kunder er logget ind, og har konfigureret, at kunden ønsker at se en anden tidszone. Denne opsætning er forskelligt fra mange andre kalenderprogrammer, som kun vises i én tidszone, nemlig din egen basis tidszone.
For mere information om iCal og Google kalender´s tidszone support, da venligst klik på Synkronisering med andre kalenderprogrammer.

Terminologi

Under Layout opsætning, kan du definere en alternativ term der refererer til dine brugere. Eksempelvis hvis du vælger studerende, vil alle dialog bokse, hjælpe sider, emails og systembeskeder referere til dine brugere som “studerende”. Venligst vær opmærksom på, at den valgte term vedrører alle dine kalender i dit online bookingsystem.

Når du vælger den brugerdefinerede indstilling (andre: ), skal du indtaste et ord i entalsform. Bookingsystemet vil automatisk konvertere det til flertal, hvor det er relevant. Selvom bookingsystemet kender de fleste engelske flertalsformer, er bookingsystemet ikke perfekt og vil sandsynligvis ikke fungere for fremmedord, herunder også de danske. I så fald kan du overskrive standardopsætningen ved, at indtaste både entals- og flertalsformen, adskilt af et komma.

Hvis du for eksempel indtaster “kunde” som den brugerdefinerede indstilling, vil systemet automatisk sætte det i flertal som “kunder”, hvor det er relevant. Men hvis du indtaster “kunde”, genkender bookingsystemet muligvis ikke, at den korrekte flertalsform på dansk er “kunder”. I så fald kan du manuelt angive begge former ved at indtaste “kunde, kunder”.
Nogle sprog (såsom spansk og portugisisk) kræver ændringer af ord eller sætningsstrukturer baseret på navneordets køn (eksempelvis person, objekt). Når vi arbejder med tekst, kender bookingsystemet muligvis ikke altid kønnet på forhånd. For sprog, der skal ændre sætninger baseret på køn, kan du angive ordets køn ved at sætte følgende præfiks foran det. En “ordinal” angiver en placering eller rækkefølge i en liste:
  • ª (feminin ordinal indikator)
  • º (maskulin ordinal indikator)
  • · (neutral ordinal indikator)
For eksempel, på spansk, vil en sætning som “[adjektiv]læreren” justeres afhængigt af, om udtrykket refererer til en mand eller kvinde:
  • Feminin: “ªProfesora” (spansk: “La profesora / Una profesora”)
  • Maskulin: “ºProfesor” (spansk: “El professor / Un profesor”)
Via Konfigurer > Ressourcer kan du vælge det udtryk, der skal bruges til at beskrive en post på din online kalender. Du kan vælge en af de angivne muligheder, eller indtaste et brugerdefineret udtryk, der angiver både entals- og flertalsform, adskilt af et komma.