Support
Guides til dig

Tilføj en SuperSaaS kalender til Google

Google My Business giver forretninger mulighed for at tilføje en internetadresse til en online bookingkalender, så dine brugere let kan laver online bookinger hos dig.

Hvad kræver det for at lave en integration?

  • Din forretning skal være listet og kendt som en del af: Google My Business.
  • En SuperSaaS konto med mindst én kalender.

Tilføj et link til dit bookingsystem, til din Google My Business

  1. Login ind på Google My Business og gå til menuen: Info.

    Klik info

    Konti med flere lokationer kræver, at du lige klikker på en specifik lokation, for at styre eller opdatere linket til din bookingkalender.

  2. Gå til ‘Aftale links’ og klik på symbolet for en blyant.

    Vælg linket for en aftale
  3. Indsæt internetadresse til den kalender, som du ønsker at der skal linkes til. Du finder dit linket til din bookingkalender, ved at klikke på: Bruge, i dit SuperSaaS kontrolpanel, ud for den kalender, som du gerne, at der skal linkes til. Afslut i Google My Business ved at klikke på: Ansøg

    Indsæt internetadresse til din bookingkalender

    Efter du har gemt – skal Google lige bruge noget tid på at godkende dine justeringer, før det bliver muligt for dine brugere at booke via Google My Business. Normalvis tager denne proces ikke så lang tid.

  4. (Potentielle) kunder, vil efter godkendelsen fra Google, se et mulighed for at booke. Når dine brugere klikker på dette link, bliver dine brugere sendt direkte til din SuperSaaS bookingkalender.

Venligst vær opmærksom på, at Google lejlighedsvis opdaterer deres layout, hvorfor det kan være, at du oplever, at ovenstående vejledning ikke passer helt overens med, hvad du ser på din Google My Business konto.